Meten is weten, ook bij de FOD Sociale Zekerheid

Gepubliceerd op 4 december 2018 14:30

Een dik jaar geleden, op 31 oktober 2017,  berichtte de VRT via deze link dat men meer dan 20 keer moest bellen om binnen te geraken bij de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid, dienst Personen met een Handicap. 

Ik kan een stijging melden.


Ik heb een eenvoudige vraag voor deze dienst.  Vorige week maandag vulde ik een contactformulier in omdat ik een - misschien naïef - vermoeden had dat dat sneller zou werken dan telefonische pogingen.  Helaas.

Omdat antwoord uitbleef begon ik vrijdag toch met bellen.   11 keer.  Zonder resultaat.  Ik geraakte er niet binnen.

Maandag opnieuw.  Een bescheiden 3 keer.

Vandaag opnieuw.  15 (!) keer.  Via bluetooth, moest U zich terecht zorgen maken of ik tussendoor nog andere nuttige dingen doe.

Optelsom: Op 3 voormiddagen doe ik 29 pogingen om een Federale Overheidsdienst te bereiken om een eenvoudige vraag te stellen over mijn dossier.   Zonder resultaat, en op woensdag is er geen telefonische bereikbaarheid.   Morgen heb ik dus een vrije belletje-trekdag.   Donderdag en vrijdag sta ik er terug, met volle energie.   Want mijn vraag -  die eenvoudig is - blijft. Jammer dat ik enkel in voormiddag kan proberen.  
 

Er is echter hoop.   Ondanks het feit dat ik de organisatie an sich niet kan beschuldigen van een overdreven structuur had ik een dikke maand geleden toch eens het geluk een medewerker aan de lijn te krijgen.  Die werkomstandigheden kunnen ook niet simpel zijn, lijkt mij.  En toch: supercorrect.  En vriendelijk.  Waarvoor dank.  Dus ik blijf proberen. 


«   »